Les sessions s’han adreçat a l’alumnat de 6é de primària amb l’objectiu d’informar-los dels riscos als quals es poden enfrontar a l’hora d’utilitzar les noves tecnologies.
Els xiquets, xiquetes i adolescents s’enfronten a diversos riscos a l’hora d’usar les noves tecnologies, incloent-hi el ciberassetjament, l’addicció, el sexting, l’exposició a continguts inapropiats, el grooming o les compres en línia sense permís, entre altres. A més, existeix el risc de contacte amb persones perilloses en xarxes socials, robatori d’informació, així com problemes de salut física i mental relacionats amb l’ús excessiu.
Amb l’objectiu d’informar-los i dotar-los d’eines i estratègies per a prevenir i/o atenuar l’exposició a aquests riscos, des de la Regidoria de Família, Infància i Joventut, i la Regidoria de Serveis Socials, a través de la Unitat d’Igualtat i de la Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA), s’han dut a terme durant el mes de maig tallers als col·legis del municipi sobre “Riscos i Reptes de la intel·ligència artificial i de les Noves Tecnologies en xiquets i xiquetes” dirigits a l’alumnat de 6é de Primària.